زمان جاری : چهارشنبه 13 تیر 1403 - 4:47 قبل از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم






ارسال پاسخ
تعداد بازدید 30
نویسنده پیام
mahazma آفلاین


ارسال‌ها : 4
عضویت: 12 /2 /1401


مشخصات کلی و کار با دستگاه جذب اتمی Varian واریان

فروش بهترین قیمت دستگاه جذب اتمی واریان موجود در بازار

دستگاه طیف سنج جذب اتمی AAS) Atomic Absorption Spectrometer)، یک روش طیف سنجی برای اندازه گیری مقدار عناصر شیمیایی، با استفاده از جذب نور توسط اتم در حالت گازی است. در شیمی تجزیه، این روش برای تعیین غلظت یک عنصر خاص در یک نمونه، مورد استفاده قرار می گیرد. طیف سنج جذب اتمی می تواند برای تعیین مقدار بیش از 70 نوع از عناصر مختلف مورد استفاده قرار گیرد. شرکت مهام آزما فروش دستگاه جذب اتمی Varian را به صورت انحصاری برعهده دارد.

دستگاه جذب اتمی چگونه کار می کند؟

بر روی ماده ای که در این دستگاه جذب اتمی قرار می گیرد، تغییراتی بوجود می آید تا آنالیز درستی بر روی ماده انجام شود. اتمها موجود در ماده می توانند نور را جذب کنند و نکته مهم این است که هر عنصری توانایی جذب طول موج خاصی را دارد و هر چه غلظت ماده مورد نظر بیشتر باشد، جذب بیشتری صورت خواهد گرفت.

دستگاه جذب اتمی می تواند ماده مورد را به صورتی تبخیر نماید و مسیر تابش نوری که در دستگاه موجود است قرار دهد. نمونه ای که در دستگاه جذب اتمی قرار می گیرد باید به صورت محلول باشد.

زمانی که محلول در دستگاه جذب اتمی قرار می گیرد، توسط شعله می سوزد و بخار می شود. زمانی که ماده ای بخار می شود، بسیاری از اتم ها به حالت خنثی در می آیند و زمانیکه نور تولید شده توسط دستگاه جذب اتمی به ماده برخورد می کند چون عنصر خنثی می باشد به سرعت جذب آن می شود.

اندازه گیری غلظت ماده

در واقع برای اندازه گیری غلظت ماده، شدت تابش که از دستگاه خارج شده با شدت نوری که بعد از جذب توسط عنصر خارج می شود مقایسه می گردد.

این دستگاه برای هر عنصر نیاز به لامپ جدا گانه با شدت نور متفاوت دارد ولی امروزه تکفام ساز جلوی منبع نور قرار می گیرد تا برای هر عنصری طول موج خاصی را عبور دهد ولی میزان رضایت از این قطعه بیشتر از منبع نورهای متفاوت نیست.

زمانی نور به عنصر خنثی تابیده می شود الکترون های لایه ظرفیت تابش را درمحدوده فرابفش و مرئی جذب می کنند و طیفی که حاصل می شود، خطوط باریک کاملا مشخص می باشد.

زمانی که اتم به صورت آزاد باشد فقط جهش های الکترونی ایجاد می‌شود به همین دلیل است خطوط طیف ایجاد شده به صورت کاملا مجزا می‌باشد. که در واقع همین اتفاق اساس کار دستگاه جذب اتمی می باشد.

پیک های ایجاد شده در طیف بینی جذب اتمی که از جذب یا نشر اتم باشد به صورت خطی است ولی در ملکول یا یون نوار پهنی مشاهده می شود پهنای طیف های اتمی ۰٫۰۰۱ الی۰٫۰۱ نانومتر می باشد.

اساس کار این دستگاه به این صورت می باشد و بهتر است قبل از کار با این دستگاه به عنوان کاربر با تمام جزئیات مباحث تئوری شنا شوید و سپس به مباحث شناسایی دستگاه بپردازید.

معرفی بهترین محصولات جذب اتمی واریان

دستگاه جذب اتمی مدل SpectrAA 220FS نمایندگی VARIAN

دستگاه جذب اتمی مدل SpecrtAA 220FS کمپانی واریان (Varian) دستگاهی قدرتمند با کارایی بالا، عملیات آسان، ساده و خودکار برای آنالیز بسیاری از عناصر و برای شرایط خاص، چالش برانگیز و محیط‌های خشن و سخت مناسب است.

کاربردهای دستگاه جذب اتمی مدل SpectrAA 220FS

آنالیز ناخالصی‌های ناچیز در آلیاژها و معرف‌های مورد استفاده در پروسه تولید
آنالیزهای مربوط به آب
آنالیز نمونه‌های تهیه شده در تماس مستقیم با هوا
آنالیز مستقیم جامداتی چون سنگ معدن‌ها و فلزات

دستگاه جذب اتمی 240FS کمپانی واریان(Varian)

از سری روش های طیف سنجی، جهت اندازه گیری طیف وسیعی از عناصر و فلزات که در آزمایشگاه های محیط زیست، معدن، داروسازی، صنعتی و شیمیایی و… استفاده می شود. روش اتمیزاسیون در دستگاه جذب اتمی 240FS کمپانی واریان به صورت شعله و دارای قابلیت Fast Sequential capability یا به اختصار(FS) می باشد که سبب سهولت و کاهش 30% زمان آنالیز در کالیبراسیون و اندازه گیری چند عنصر با توالی سریع می شود.
دستگاه جذب اتمی مدل 240FS کمپانی Varian با عملکرد سریع و انعطاف پذیری بالا، متناسب با کاربری دستگاه هر سه حالت اتمایز شعله، کوره و هیدرید را در اختیار کاربر قرار می دهد که به دلیل بهره وری بالا، عملکرد آسان و قابل اطمینان به انتخاب نخست کارشناسان در سراسر جهان بدیل آمده است.

دستگاه جذب اتمی مدل AA240FS از سری روش های طیف سنجی، جهت اندازه گیری طیف وسیعی از عناصر و فلزات که در آزمایشگاه های محیط زیست، معدن، داروسازی، صنعتی و شیمیایی و… استفاده می شود. روش اتمیزاسیون در دستگاه جذب اتمی 240FS کمپانی واریان به صورت شعله و دارای قابلیت Fast Sequential capability یا به اختصار(FS) می باشد که سبب سهولت و کاهش 30% زمان آنالیز در کالیبراسیون و اندازه گیری چند عنصر با توالی سریع می شود.
دستگاه جذب اتمی واریان مدل 240FS کمپانی Varian با عملکرد سریع و انعطاف پذیری بالا، متناسب با کاربری دستگاه هر سه حالت اتمایز شعله، کوره و هیدرید را در اختیار کاربر قرار می دهد که به دلیل بهره وری بالا، عملکرد آسان و قابل اطمینان به انتخاب نخست کارشناسان در سراسر جهان بدیل آمده است.
ویژگی های برتر دستگاه جذب اتمی 240FS کمپانی Varian

[*]تعیین مقدار کمی بیش از 70 عنصر

[*]سهولت در کاربری دستگاه و نرم افزار

[*]کوتاه شدن زمان آنالیز با استفاده از نرم افزار قدرتمند و ساده SpectrAA

[*]قابلیت ارتقاء با توجه به نوع کاربری

[*]دقت تشخیص ppm در روش شعله و ppb در روش هیدرید و کوره

[*]حساسیت بسیار بالا و تصحیح پس زمینه دقیق برای پیچیده ترین ماتریس ها

لوازم جانبی دستگاه جذب اتمی 240FS کمپانی واریان(Varian)

سیستم VGA : بخار سرد یا به اختصار سیستم VGA، مناسب جهت آنالیز عناصری که براحتی و در دمای کم بخار می شوند مانند جیوه، آرسنیک و… می باشد.
سیستم SIPS : یک سیستم رقیق ساز اتوماتیک نمونه جهت استفاده در دستگاه جذب اتمی که سبب کاهش خطاها و آلودگی نسبت به صورت دستی می شود.
سیستم اتوسمپلر SP3: جهت شستشو و تزریق اتوماتیک نمونه به دستگاه که باعث کاهش چشمگیر زمان آنالیز و سهولت در کاربری می شود.
مشخصات فنی دستگاه جذب اتمی مدل 240FS واریان:
Weight 56 Kg

Dimensions 790 (W) x 585 (D) x 575 (H) mm

Permitted Ambient Temperature 10 to 35 °C

Permitted Ambient Humidity 8–80 %

Wavelength Range 185 – 900 nm

Lamps UltrAA Lamps / Support for Four Lamps

Background Correction High intensity deuterium background corrector covering wavelength range 185–425 nm / Corrects up to 2.3 background absorbance / 2 ms response

Optical System Narrow Beam Optics / Automated Self-Calibrating 250 mm Czerny-Turner Monochromator / Single Beam Splitter

Power consumption 170VA

Configurations Double Beam

Vaporization Flame Atomization

Applications Routine Flame / Furnace / Vapor Analyses

Safty Measures Automatic Gas Control (optional) / Flame Safety System

Software SpectrAA Software

Monochromator Automated self calibrating 250 mm focal length CzernyTurner monochromator with microstepping driver for enhanced resolution, Features a holographic diffraction grating with 1200 lines/mm blazed at 240 nm / Dispersion 3.1–2.3 nm/mm / Softwarecontrolled wavelength selection and peaking


چهارشنبه 11 خرداد 1401 - 15:26
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :


تماس با ما | مشخصات کلی و کار با دستگاه جذب اتمی Varian واریان | بازگشت به بالا | پیوند سایتی RSS