زمان جاری : چهارشنبه 13 تیر 1403 - 3:49 قبل از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم






ارسال پاسخ
تعداد بازدید 25
نویسنده پیام
drbehroozsoltani آفلاین


ارسال‌ها : 7
عضویت: 3 /6 /1400


چسبندگی و تو رفتگی آلت بعد از ختنه و انتخاب بهترین کلینیک ختنه نوزادان

چسبندگی و تو رفتگی آلت بعد از ختنه

معرفی بهترین کلینیک ختنه در تهران و جلوگیری از موارد این چنینی

تو رفتگی آلت نوزاد بعد از ختنه

چسبندگی و تو رفتگی آلت نوزادان که به آن آلت دفن شده نیز گفته می شود ممکن است مادرزادی یا در کودکانی که اضافه وزن دارند بعد از ختنه رخ دهد و اصولا به مرور رفع می شود اما گاهی ممکن است نیاز به جراحی داشته باشد.

تو رفتگی آلت نوزادان اصولا پس از ختنه اتفاق می‌افتد. در عمل جراحی ختنه، پوست سر آلت برداشته می شود. از آنجا که آلت کودکان کوچک است، اگر کودکی اضافه وزن داشته باشد و دچار چربی زیر شکم باشد، امکان دارد حالت تورفتگی بیشتری ایجاد شود.

🩺 مطب دکتر بهروز سلطانی متخصص کودکان و نوزادان آماده ارائه کلیه خدمات پزشکی کودکان و نوزادان انواع جراحی سرپایی ختنه ۰۲۱۶۶۹۱۲۹۸۵ – ۰۲۱۶۶۹۱۳۰۱۴

آسیب و عوارض تو رفتگی آلت در کودکی

در صورتی که تو رفتگی آلت نوزادان رفع نشود و برای درمان نیز اقدامی صورت نگیرد عوارضی در پی خواهد داشت:

ممکن است امکان رعایت بهداشت مناسب را برای کودک دشوار کند.

پوست ختنه گاه ممکن است موقع دفع ادرار کودک پف کند و گسترده شود. اگر به طور دائم چنین اتفاقی رخ دهد، ممکن است دفع ادرار کودک به صورت چکه چکه و منقطع شود. همچنین ممکن است کودک در هدایت جریان ادرار خود هنگام دفع ادرار دچار مشکل شود.

تشخیص تورفتگی آلت نوزاد توسط بهترین متخصص ختنه

معمولاً تشخیص آلت دفن‌ شده با بررسی چشمی و معاینه بالینی صورت می گیرد و تشخیص این عارضه نیازی به تصویر برداری یا آزمایش ندارد. پزشک مقدار پوست موجود برای عمل ترمیمی ختنه و همچنین محکم بودن اتصال پوست آلت به ساختار های عمقی ‌تر را ارزیابی می ‌کند. پزشک زاویه ‌ای را بررسی می ‌کند که رباط ‌های عمقی ‌تر آلت را با آن زاویه به بدن متصل می ‌کنند.

چسبندگی آلت بعد از ختنه

چسبندگی ربطی به ختنه بد ندارد و معمولا به علت کوتاهی در مراقبت بعد از ختنه اتفاق می افتد. در شیار بین سر و تنه آلت ماده چسبناک سفید رنگی به نام اسمگما ترشح می شود که اگر پاک نشود همانجا میماند و خشک می شود و باعث ایجاد چسبندگی پوست تنه آلت به سر آلت می شود به طوری که در موارد شدید به نظر می آید کودک اصلا ختنه نشده است. بنابرین از یک ماه بعد از ختنه والدین باید در حالی که نوزاد خوابیده است قاعده آلت را به سمت پایین فشار دهند تا آلت کامل از غلاف آن بیرون بیاید و حداقل روزی یکبار ترشحات تجمع یافته را با دست و آب خالی تمیز کنند این کار باید تا چندین ماه ادامه یابد و بهتر است بعد از هر بار تمیز کردن داخل شیار تاجی با وازلین چرب شود.

انواع چسبندگی

به طور طبیعی زمانی که پوست روی آلت تناسلی شکل می گیرد، به آلت تناسلی می چسبد و حالت لامپی شکل می شود. اما بعد از ختنه این چسبندگی نباید وجود داشته باشد و گاهی اوقات پوست زیادی به سر آلت می چسبد، طوری که به نظر می رسد که آلت هرگز ختنه نشده است.

سه نوع چسبندگی در صورت بروز چنین عارضه ای وجود دارد

چسبندگی های غده ای

زمانی که پوست به سر آلت چسبیده، این اتفاق می افتد. در این نوع چسبندگی خط بنفشی که سر آلت را از شفت آلت جدا می کند در بعضی نواحی رویت نمی­شود.

بریج پوست آلت

این نوع چسبندگی ضخیم تر است و به طور بالقوه ای چسبندگی دائمی ایجاد می کند.

جای زخم

این نوع از چسبندگی، اساسا بافت اسکار است که زمانی که آلت به عقب کشیده می شود، درون پد چربی است و جای جراحی با سر آلت یکی می شود. طوری که آلت گیر می افتد و بیرون زدن سر آلت غیر ممکن می شود. معمولا در مورد آخر توصیه می شود که ختنه دوباره صورت گیرد.

🩺 مطب دکتر بهروز سلطانی متخصص کودکان و نوزادان آماده ارائه کلیه خدمات پزشکی کودکان و نوزادان انواع جراحی سرپایی ختنه ۰۲۱۶۶۹۱۲۹۸۵ – ۰۲۱۶۶۹۱۳۰۱۴

ویژگی های مهم که در انتخاب پزشک جراح یا متخصص ختنه و کلینیک ختنه باید در نظر داشته باشیم

سابقه و خوشنامی

بهتر است قبل از انتخاب یک پزشک و یا مرکز و بهترین کلینیک ختنه از سوابق خوب و خوشنامی آن اطمینان حاصل کنید. برای این مورد می‌توانید از اطرافیانتان که قبلا کودکان خود را ختنه کرده‌اند درباره جایی که این عمل را انجام داده‌اند سوال کنید و همچنین می‌توانید با جستجو در اینترنت نظرات مادران مختلف را درباره بهترین دکتر ختنه و کلینیک‌ها و مراکز ختنه بخوانید تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید. همچنین پیشنهاد می‌شود که در صورت داشتن فرصت کافی قبل از ختنه به جایی که قصد ختنه نوزادتان را دارید مراجعه کنید و از والدینی که تجربه استفاده از آن مرکز را دارند درباره کیفیت خدمات سوال کنید و از نزدیک محیط و دکتر موردنظر را ببینید تا با اعتماد بیشتری نوزادتان را به آن‌ها بسپارید.

در دسترس بودن

ممکن است بعد از عمل ختنه مشکلاتی برای کودک شما ایجاد شود و نیاز باشد تا برای حل مشکل و استرس تان بتوانید به راحتی با پزشک خود مشورت کنید و از او راهنمایی بگیرید. پس قبل از انجام عمل با سوال از دکتر و یا منشی او بپرسید تا در چه شرایطی و تا چه حدی می‌توانید مشکلات خود را به صورت تلفنی با پزشک کودکتان در میان بگذارید.

قیمت و هزینه ختنه

یکی دیگر از عواملی که در انتخاب یک کلینیک ختنه برای پدر و مادرها مهم است هزینه ختنه است. ما پیشنهاد می‌کنیم که قیمت را در اولویت‌های بعدی پس از کیفیت و خوشنامی و در دسترس بودن قرار دهید. چرا که شما یکبار بیشتر قرار نیست هزینه‌ای بابت ختنه پرداخت کنید. پس ارزش این را دارد که هزینه بیشتری در ازای دریافت خدمات بهتر پرداخت کنید و سلامتی نوزاد خود را به خطر نیاندازید.

نزدیکی به محل زندگی

همچنین بهتر است که کلینیک ختنه ای را انتخاب کنید که خیلی از محل زندگی شما دور نباشد. بهتر است تا در صورت بروز مشکلاتی برای کودکتان بتوانید به راحتی به پزشک خود مراجعه کنید و از او راهنمایی بگیرید. بنابرین سعی کنید یک کلینیک در مرکز شهر و یا نزدیک به منزل خود انتخاب کنید تا دسترسی و زمان کمتری برای رسیدن به مطب و کلینیک لازم باشد.

دستگاه اتوکلاو و بهداشت محیط و لوازم

همچنین بهتر است که اطمینان حاصل کنید که بهترین کلینیک ختنه در تهران و مرکز ختنه مورد نظر مجهز به دستگاه استریل کننده ی اتوکلاو باشد تا لوازم مورد استفاده را هربار استریل کنند. استفاده از دستگاه اتوکلاو بهتر از این است که لوازم فقط با شستشو با آب و الکل تمیز شوند. با توجه به قیمت بالای این دستگاه بسیاری از مراکز و کلینیک‌ها و مطب‌ها به این دستگاه مجهز نیستند.

تجهیزات ختنه

تجهیزات ختنه مورد استفاده و حلقه ای که برای ختنه استفاده می‌شود نیز در کیفیت عمل ختنه اثرگذار است و هرچه تجهیزات بهتری استفاده شود عمل بهتر و با درد کمتری انجام می‌شود.

تصفیه هوا و تمیزی محیط

ختنه کردن نوزاد در یک محیط که بهداشت رعایت نمی‌شود احتمال ایجاد عفونت و مشکلات آتی را افزایش می‌دهد. بهتر است در صورت مراجعه حضوری برای انتخاب یک کلینیک تخصصی ختنه به رعایت بهداشت در محیط نیز توجه کنید و مطمئن باشید کسی که به بهداشت محیط ختنه توجه نمی‌کند ممکن است کیفیت لازم را نیز برای ختنه نداشته باشد.

سخن آخر

عمل ختنه یک عمل جراحی مهم است که نباید دست کم گرفته شود. بسیاری از عوارض ختنه نادرست با جراحی قابل اصلاح هستند اما با جدی گرفتن موضوع، انتخاب پزشک مجرب و دقت در مراقبت های بعد از ختنه باید از عوارض ناشی از آن تا حد ممکن پیشگیری کرد.


دوشنبه 29 فروردین 1401 - 10:43
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :


تماس با ما | چسبندگی و تو رفتگی آلت بعد از ختنه و انتخاب بهترین کلینیک ختنه نوزادان | بازگشت به بالا | پیوند سایتی RSS